1974…… ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ …. 1960 ως Σήμερα….

 

Σήμερα τελευταία μέρα εκπομπών για τον Imagine ….όχι βρε δεν έγινε τίποτα …απλά έφτασε Αύγουστος, να πάνε διακοπές κι αυτοί οι κακόμοιροι!!! Να ευχηθώ σε όλους τους να περάσουν καλά και να ξεκουραστούν με τον τρόπο που ευχαριστεί τον καθένα τους …και εις το επανακούειν κάποια στιγμή εκεί στα τέλη του Αυγούστου!!! Εγώ απλά τους ζηλεύω…όχι τόσο για τις διακοπές, δίπλα μου είναι η θάλασσα …αλλά επειδή κάνουν ραδιόφωνο…. Ξέρετε πόσο μεγάλη αγάπη και τρέλα το έχω!!!! Ακόμη και στον ύπνο μου το βλέπω…ή αν δεν έχω ύπνο σκέφτομαι ότι είμαι μέσα σε ένα στούντιο ραδιοφώνου και κάνω εκπομπή και συνομιλώ με τους ακροατές και ηρεμώ και κοιμάμαι….

Ξέρετε τι τρέλα έχω με τη μουσική…πόσο ανοιχτό μυαλό έχω σε καινούργια ακούσματα και πόσο δεν είμαι κολλημένη με το παρελθόν. Όλοι εδώ μέσα με βάζουν να ψάξω τα τραγούδια που τους αρέσουν, να τους τα βρω. Έτσι και ο υιός ζήτησε κάποια δικά του ….και ωωωω, τι βιασμός ήταν αυτός στα αυτιά μου!!! Μα τι ακούνε αυτά τα 14χρονα, 15χρονα (μιλάμε για καμιά 40αριά πριόνια)!!!! Πάω να τα σβήσω από το ιστορικό μου στο YouTube, να μην αισθάνομαι ντροπή, ήταν αδύνατον να τα δεχτούν τα καημένα τα αυτάκια μου…. Ευτυχώς που από το ένα αυτί ξεπλενόταν όλο αυτό που άκουγα στο άλλο …ευχαριστώ Imagine 89.7 ….που με βοήθησες να ξεπεράσω και αυτή τη δυσκολία…

 

Και αφού έβγαλα όλα αυτά που είχα μέσα μου, ας συνεχίσουμε με το αφιέρωμα μας…. σήμερα βρισκόμαστε πίσω στο 1974 και βλέπουμε τι άκουγε το μεγάλο ‘Νησί’ εκείνη τη χρονιά ….Δεν θυμάμαι αν ήταν το 1973 ή το 1974 που μου έκαναν δώρο το πρώτο μου μαγνητόφωνο ….ευτυχώς οι εταιρίες έβγαζαν κασσέτες τότε με τραγούδια από διάφορους καλλιτέχνες, συνήθως τις επιτυχίες της χρονιάς σε Αμερική και Αγγλία … και έτσι μπόρεσα να έχω διαφορετικών ειδών ακούσματα από την αρχή (όχι ότι έχω κατασταλάξει σε ένα συγκεκριμένο είδος, ακούω ότι χαϊδεύει τα αυτιά μου) ….από τα περισσότερα τραγούδια αυτών των ετών, θυμάμαι τους στίχους τους ακόμη και τώρα….

Και φύγαμε ….αναπνοή ….μακροβούτι….

 

 

 

1974… Aγγλία

22 διαφορετικά τραγούδια βρέθηκαν στην κορυφή των βρετανικών τσαρτς το 1974.

Τις περισσότερες βδομάδες στην κορυφή (συνεχόμενα) βρέθηκαν οι Slade με το Χριστουγεννιάτικο τους Merry Xmas Everybody (5 βδομάδες) που κυκλοφόρησε στα τέλη του 1973, αλλά για τους Slade μιλήσαμε σε προηγούμενο άρθρο….. http://wp.me/p2c1DV-b8

Μέσα στη χρονιά, τις περισσότερες βδομάδες παραμονής στην κορυφή των βρετανικών τσαρτς είχαν οι Mud με το Tiger Feet (4 βδομάδες) και το Lonely This Christmas (4 βδομάδες)….. Επίσης με 4 βδομάδες παραμονής στην κορυφή βλέπουμε τον Terry Jacks με το Seasons In The Sun (που μιλήσαμε στο προηγούμενο άρθρο…. http://wp.me/p2c1DV-bv ) αλλά και τον Charles Aznavour με το She….πάλι πολλά τα τραγούδια, αλλά…..

 

ΑΠΟ                        ΕΩΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ – ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΒΔΟΜΑΔΕΣ
9/12/1973 – 12/1/1974 Slade – Merry Xmas Everybody 5
13/1/1974 – 19/1/1974 New Seekers – You Won’t Find Another Fool Like Me 1
20/1/1974 – 16/2/1974 Mud – Tiger Feet 4
17/2/1974 –2/3/1974 Suzi Quatro – Devil Gate Drive 2
3/3/1974 – 9/3/1974 Alvin Stardust – Jealous Mind 1
10/3/1974 – 30/3/1974 Paper Lace – Billy Don’t Be A Hero 3
31/3/1974 – 27/4/1974 Terry Jacks – Seasons In The Sun 4
28/4/1974 – 11/5/1974 ABBA – Waterloo 2
12/5/1974 – 8/6/1974 Rubettes – Sugar Baby Love 4
9/6/1974 – 15/6/1974 Ray Stevens – The Streak 1
16/6/1974 – 22/6/1974 Gary Glitter – Always Yours 1
23/6/1974 – 20/7/1974 Charles Aznavour – She 4
21/7/1974 – 10/8/1974 George McCrae – Rock Your Baby 3
11/8/1974 – 24/8/1974 Three Degrees – When Will I See You Again 2
25/8/1974 – 14/9/1974 Osmonds – Love Me For A Reason 3
15/9/1974 – 5/10/1974 Carl Douglas – Kung Fu Fighting 3
6/10/1974 – 12/10/1974 John Denver – Annie’s Song 1
13/10/1974 – 19/10/1974 Sweet Sensation – Sad Sweet Dreamer 1
20/10/1974 – 9/11/1974 Ken Boothe – Everything I Own 3
10/11/1974 – 30/11/1974 David Essex – Gonna Make You A Star 3
1/12/1974 – 14/12/1974 Barry White – You’re The First, The Last, My Everything 2
15/12/1974 –11/1/1975 Mud – Lonely This Christmas 4

 

Σήμερα μιας και αναφέρθηκα στον  Imagine ….θα αναφερθούμε σε ένα τραγούδι που μας τους θυμίζει ….αλλά και τις Δευτέρες του χειμώνα. Rubettes και Sugar Baby Love, κυρίες και κύριοι…..

Το Sugar Baby Love ηχογραφήθηκε το φθινόπωρο του 1973 και κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1974.  Είναι ένα χαριτωμένο ποπ τραγούδι και είναι το ντεμπούτο σινγκλ των Rubettes, αλλά και το μοναδικό τους τραγούδι που κατέκτησε την κορυφή των βρετανικών τσαρτς. To έγραψαν οι Wayne Bickerton & Tony Waddington και τα φωνητικά έκανε ο Paul Da Vinci.

Οι Bickerton και Waddington έγραφαν μαζί τραγούδια από τις αρχές της δεκαετίας του 60, όταν ήταν και οι δύο μέλη των Pete Best Four – Liverpool, 1960. Μεγαλύτερη τους επιτυχία ήταν το Nothing But a Heartache, που έγραψαν για τους The Flirtations και έγινε επιτυχία στην Αμερική το 1968. Στις αρχές του 1970 ξεκίνησαν να υλοποιήσουν μια ιδέα για ένα rock ‘n’ roll μιούζικαλ. Έγραψαν και έκαναν την παραγωγή σε μια δοκιμαστική έκδοση του Sugar Baby Love…αρχικά με την πρόθεση να το προωθήσουν για το διαγωνισμό της Γιουροβίζιον αλλά τελικά το παρουσίασαν στους Showaddywaddy, που το απέρριψαν. Μετά το πρόσφεραν στους μουσικούς που είχαν χρησιμοποιήσει για τη δοκιμαστική ηχογράφηση, με την ιδέα να γίνουν ένα αληθινό γκρούπ…. Και έτσι δημιουργήθηκαν οι Rubettes….χωρίς όμως τον Paul Da Vinci που είχε κάνει τα φωνητικά (επειδή είχε ήδη συμβόλαιο με άλλη δισκογραφική).

Ο Bickerton λέει χαρακτηριστικά:

Είχαμε τον Paul Da Vinci που τραγουδούσε με αυτή την τρομερά ψιλή φωνή και ένα φωνητικό σύνολο να τραγουδάει Bop-shu-waddy συνέχεια, για τουλάχιστον 3 λεπτά.  Οι υπόλοιποι αντέδρασαν, δεν γίνεται, δεν πρόκειται να δουλέψει….και όσο οι υπόλοιποι αντιδρούσαν τόσο πείσμωνα εγώ…και τελικά το κυκλοφόρησα….και πούλησε 6 εκατ. αντίτυπα παγκοσμίως…….

Το τραγούδι χρησιμοποιήθηκε σε ταινίες, σειρές και διαφημίσεις….αλλά και στο αγαπημένο μας Ράδιο Αρβύλα…. (ΝΑΙ, το αναφέρει και στη Wikipedia)….

 

 

Επόμενο ραντεβού την άλλη βδομάδα ….

 

  • Τα τραγούδια τα βρήκα από το The Official Charts Company για την Αγγλία και το Billboard για την Αμερική. Οι πληροφορίες για τα τραγούδια και τους καλλιτέχνες είναι από τη Wikipedia και είναι ΠΑΝΤΑ σε δική μου μετάφραση.

 

Where words fail, music speaks.
Hans Christian Andersen

 

….και κάτι καλοκαιρινό για σβήσιμο…..

 

 

 

 

 

 

Συντάκτης: olga's everyday diary

How to refuse to be miserable about anything, Yes anything at all- Albert Ellis Αγχωτική χρόνια, νευρική αλλά και με θετική πλευρά. Και επειδή προσπαθώ καθημερινά να αποφύγω τη μιζέρια, θέλω και ψάχνω να βρώ το γέλιο και τη θετική πλευρά στην καθημερινότητα μου. Κοινωνικό άτομο, δεν μπορείς να με κλείσεις εύκολα σε 4 τοίχους. Και επειδή έχω κλειστεί υποχρεωτικά, ψάχνω συνέχεια τρόπους για να εκφραστώ και να επικοινωνήσω. Δεν γράφω τόσο καλά, όσο γράφουν κάποιοι άλλοι, αλλά θα προσπαθήσω να είμαι αυθόρμητη, ο εαυτός μου, και βλέπουμε................

Σχολιάστε

